I dag är det helt andra värden och faktorer som får människor, och framför allt den yngre generationen, att söka jobb. Attraktiva arbetsgivare utvecklar sitt varumärke löpande. Arbetet börjar ofta bland medarbetarna som är viktiga ambassadörer. Värderingar, beteenden och företagskultur är i centrum. Nya kommunikationsstrategier krävs för att nå kandidaterna. Ny teknik och rekryteringsmetoder ger möjligheter att hitta kandidater som man annars skulle missa.
Vi hälsar välkommen till en workshop där du tillsammans med Almi, utvalda expertkonsulter och 8-9 andra deltagande företag
diskuterar och försöker hitta vägar framåt inom området. Vi träffas under två halvdagar med olika teman:
- Träff 1 : 7 mars kl 08.30-12.00
Hur rekryterar du ny personal? Hur tänker de nya generationerna? - Träff 2 : 13 mars kl 08.30-12.00
Hur kan man använda digital kommunikation för att nå ut med sin employer branding?