Leveransproblem hos vår postleverantör

Leveransproblem hos vår postleverantör

Tyvärr har vi blivit uppmärksammade på att en del av kommunens fakturor blivit försenade i sin leverans. Efter kontakt med våra postleverantörer visade det sig att en av dem haft problem med deras posthantering och det har medfört förseningar i deras leveranser. Dock så skall detta nu vara åtgärdat och kommunens fakturor bör ha hamnat i postlådan i början av denna vecka. Om du ändå saknar din faktura från kommunen ber vi er kontakta oss på telefonnummer: 0222-51 56 98, så hjälper vi till så att du får din faktura på annat vis.

Skinnskattebergs Kommun erbjuder även möjlighet för privatpersoner att ta emot elektroniska fakturor (E-faktura) som ett alternativ till pappersfakturan.
E-faktura är en elektronisk faktura som, i stället för att skickas som en räkning till din postlåda, skickas elektroniskt direkt till din Internetbank. Räkningen visas på skärmen och du måste godkänna den innan betalning sker via din bank. E-faktura kan kombineras med Autogiro.

Du kan anmäla om att få E-faktura via din Internetbank. Om du vill ha hjälp med att anmäla dig till E-faktura eller har några andra frågor kan du gärna kontakta administratörerna inom aktuell sektor eller ekonomiavdelningen.